Städtjänster

Flyttstädning

VAR STOLT ÖVER FLYTTSTÄDNINGEN! Det är mycket att tänka på när man skall flyttstäda. Men vi lämnar garanti på vår flyttstädnings-tjänst. Er del i flyttstädningen blir endast att ni ser till att hemmet är tomt samt kyl och frys är urplockade och avstängda. Sweorice AB tillhandahåller allt material och utrustning som behövs för att utföra flyttstädningen. Befintliga skador måste rapporteras innan flyttstädningen börjar, exempelvis fönsterrutor som ej går att öppna. Vill du få fönster putsade så ingår detta alltid i vår flyttstädning. Dock ej inglasade altaner och fönster på högre höjd än 220 cm, dessa beställes extra. Detta gäller även flyttstädning av biytor som balkong, utsida av fönsterbleck, förråd, tvättstuga och garage så kan du beställa dessa flyttstädningsmoment separat.

637119599e4b67cd45c241dd move out cleaneing hero
nedladdning 5

Fönsterputs

Att putsa fönster kan vara både svårt och tidskrävande. Sweorice AB ger dig glasklara rutor, fria från stänk och småränder. Vi ordnar fönsterputs i hela Östergötland. Inför vårt uppdrag måste du plocka bort blommor och föremål från fönsterbläcken, ta ner gardinerna. tala om befintliga skador innan putsningen påbörjas, exempelvis repade glas och fönster som är snudd på omöjliga att öppna.

Hemstädsabonnemang

ABONNERA PÅ HEMSERVICE - ETT ENKLARE LIV! Tänk att komma hem till ett nystädat hem, vecka efter vecka. Så kan tillvaron se ut om du börjar abonnera på Sweorice Hemservice. Sweorice AB bastjänst Hemservice omfattar veckostädning, strykning och tvätt. Du väljer själv vad som skall ingå i tjänsten, om du vill avsätta tid för strykning eller enbart ha en återkommande städning. Inom ramen för abonnemanget kan du bland annat beställa storstädning eller fönsterputs. Hemservice går att få som engångsköp, men det vanligaste- och mest förmånliga är att abonnera på tjänsten - HJÄLP MED ”MÅSTE-LISTAN"

images 1
images 1

Storstädning

Upplev trivseln efter hemmet blivit ordentligt städat... Hemmet - och de som bor där - mår bra av en storstädning, med jämna mellanrum. Sweorice erfarna personal gör ditt hem skinande rent. För bästa resultat ber vi dig att innan plocka undan kläder, leksaker, disk med mera, så att vi kan städa så effektivt så möjligt. Tag även bort fronten på badkaret. Vi tar gärna med oss nödvändigt städmedel och material förutom dammsugare ( gäller engångsuppdrag). Vi kan också putsa fönster i samband med din storstädning, fråga gärna vid bokningen.

Kontorsstädning

Proffs på företagsstädning... Sweorice AB är proffs på företagsstädning. Men känsla och omsorg utför vi lokalvård på kontor, i butiker, i verkstäder och i industrier. Sweorice Kontors & arbetsplatsstädning är en tjänst som skräddarsys efter kundens behov. Den utförs exempelvis en gång i veckan eller varannan vecka... Vi ordnar städmaterial och lämplig utrustning för just era lokaler. Vi ordnar även påfyllning av förbrukningsmaterial så som toalettpapper och pappershanddukar.

images
Cleaning stairs in communal areas scaled pw3qkvxyn3cc7le31v6e58kgkk9zldmroklalmdagg

Trappstädning

Städning av trapphus och gemensamhetsutrymmen åt bostadsrättsföreningar & hyresfastigheter Vi hjälper bostadsrättsföreningar och hyresfastigheter med regelbunden trappstädning. Som kund hos oss får ni en skräddarsydd lösning som passar just er. Vi anpassar upplägget helt efter de gemensamhetsutrymmen som ni har och hjälper er med allt från städning av trapphuset till gästlägenheter, fest-, hobby- & träningslokaler. Behöver ni hjälp med trädgårdsskötsel samt att städa upp innergården eller utanför entrén fixar vi även det.

Butiksstädning

Proffs på företagsstädning... Sweorice är proffs på företagsstädning. Men känsla och omsorg utför vi lokalvård på kontor, i butiker, i verkstäder och i industrier. Sweorice Kontors & arbetsplatsstädning är en tjänst som skräddarsys efter kundens behov. Den utförs exempelvis en gång i veckan eller varannan vecka... Vi ordnar städmaterial och lämplig utrustning för just era lokaler. Vi ordnar även påfyllning av förbrukningsmaterial så som toalettpapper och pappershanddukar. En ren arbetsplats, ger gladare personal smile Vi sprider ren skär glädje på jobb i hela Östergötland.

retail shop cleaning 300x257 1

Våra vanligaste frågor

FÅ SVAR PÅ DINA OCH FLERA VANLIGA FRÅGOR.

Det är jättesvårt att svara på, det beror dels på hur många personer vi kan vara och städa hos dig samt hur stor er bostad är. Kontakta oss inför din storstädning eller flyttstädning så kan vi ge dig en bättre uppskattning.

Vi har nöjd kund-garanti. Är du inte nöjd med vårt jobb har du chansen att säga till oss så åtgärdar vi det så fort vi kan.

Lite beroende på vilken typ av städning du bokat. Ska vi putsa dina fönster vill vi att allt i fönster och i närheten av plockas bort under tiden. Är det en flyttstädning vill vi att boendet ska vara helt tomt på kartonger.

När du bokar respektive städning går vi igenom en extra gång vad som ska förberedas.

Vi har ansvarsförsäkring hos Länsförsäkring och därmed är ditt hem försäkrat när vi kommer och städar. Skulle något gå sönder utreds ärendet av försäkringsbolaget.

Vi vill gärna veta vad som är trasigt och defekt innan vi kommer och städar.

Nej, du behöver inte vara hemma när vi städar hos dig. Vi har en säker hantering av nycklar, larm och koder. Hur du vill släppa in oss bestämmer vi under bokning av tjänsten. Vill du vara på plats och öppna dörren är det helt okej.

Du bestämmer själv hur ofta du vill och känner att du behöver ha hemstädning.

Vi rekommenderar att städningen är regelbunden. Vare sig det är  varannan vecka eller bara en gång i månaden beroende på hur rent du håller det mellan städningarna.

Har du aldrig haft hemstäd innan rekommenderar vi att börja med storstädningen för att vi ska få de bästa förutsättningarna tillsammans.

Nej, det behöver du inte. Bara du kan se till att vi kommer in och kan rengöra ditt hem.

Börja med att fylla i vår offertförfrågan, därefter kontaktar vi dig för vidare information och bokar in ett kostnadsfritt hembesök och går igenom dina önskemål och förväntningar.

För att du ska känna dig trygg med vår städning är det alltid samma person som kommer hem till dig när du bokar våra tjänster.

Vi värnar om miljön och använder därför svanenmärkta produkter. Vi ser till att inte använda för mycket och när vi behöver använda engångsprodukter är vi sparsamma med användandet.

Vi tar med all städutrustning vi behöver till engångsuppdragen som storstädning, flyttstädning, visningsstädning, byggstädning och fönsterputsning med undantag för stegar eller pallar som kan behövas när vi ska putsa era fönster. För hemstädning tar vi med miljömärkt rengöringsmedel och städdukar. Du behöver ha dammsugare, mopp och hink.

Viktig information om städning

Här har vi samlat viktig information om städning vid flytt. Läs gärna mer på övriga sidor om flyttstädning och kontakta oss på Sweorice AB om bokning och särskilda önskemål eller funderingar.

 

Pris

Vi utgår alltid från en normal/välvårdad bostad och din boyta samt våra städrutiner när vi lämnar ett fastpris. I tjänsten ingår alla rengöringsmedel och redskap som behövs. Biytor städas inte och är ej inkluderade i ert fasta pris utan debiteras extra. (Om så önskas) Allt eventuellt extra arbete som önskas/krävs tillkommer och debiteras löpande.

Betalning sker via faktura och en kreditupplysning kommer att göras. Fakturan postas/mejlas till dig och du har då 10 dagar på dig att betala räknat från faktura datum. Om vi inte kan städa på grund av att bostaden inte är städklar debiteras en framkörningsavgift på 249 kr utanför Linköpings kommun. Därutöver enligt prislista. 

Kvalitetsgaranti – Besiktning

När du anlitar oss för din flyttstädning garanterar vi att du blir helt nöjd med vårt jobb. Önskar du besikta städningen med oss så sker det på städdagen när vi är klara. Tid för besiktning avtalar du normalt med vår städansvarige på plats alt med vår kundtjänst. Städningen besiktas av dig som bokat uppdraget vilket oftast är säljaren.

Om du mot förmodan inte är nöjd med vårt arbete eller ifall vi missat något så åtgärdar vi det oftast direkt på plats. Alternativt så kommer vi tillbaka vid ett annat tillfälle och åtgärdar det. Vårt enda krav är att du gör din reklamation senast 14 dagar efter utförd flyttstädning. Därefter ses städningen som avklarad.

Nycklar

Nycklarna lämnas på vårt kontor, vänligen meddela/avtala en tid innan ni kommer!
Inlämning om möjligt ca 1 vecka innan städningen och absolut senast dagen före/alternativt efter överenskommelse.

Nycklarna kommer att finnas i säkert förvar hos oss på vårt kontor.

Du återfår nycklarna när vi är klara med städningen.
Praxis är att vår personal kontaktar dig någon timme innan dom är klara och avtalar en tid. Sedan får du möjlighet att besikta och godkänna uppdraget och därefter får du nycklarna. (Alternativt på vårt kontor enligt annan ök/tidsbokning)

50% RUT-avdrag

RUT-avdraget gäller enbart arbetskostnaden. Material, eventuell fordonskostnad och annat är inte avdragsgilla. Priset du erhåller från oss är efter 50% RUT-avdrag om du uppgivit att avdraget önskas. Vi rekommenderar att du ser över er rätt till RUT-avdrag vid bokning. Om Skatteverket i någon omfattning nekar utbetalning, eller om uppdragstagaren blir återbetalningsskyldig för utbetalt belopp, har uppdragstagaren i efterhand rätt att kräva uppdragsgivaren på motsvarande belopp. Utöver det tillkommer det en administrativ kostnad på 495 kr.

Extra viktigt

Tänk på att kyl och frys ska vara avstängda och tömda före städningen. Vill du att vi städar bakom dessa samt spisen ska de stå så att vi kommer åt. OBS! Lägenheten ska vara tom så att vi kan städa överallt. Notera att vi inte flyttar på möbler eller dylikt.

Det är väldigt viktigt att du i förväg berättar för oss ifall bostaden inte har städats på länge. Uppge om det har förekommit rökning inomhus, om ni haft husdjur eller om det är något annat som är särskilt smutsigt. Flyttstädningen kan i så fall helt eller delvis behöva klassas som ovårdad vilket innebär extra arbete och påverkar priset. Om vi på plats bedömer att uppdraget ska klassas som ovårdat eller att bostaden inte anses vara i välvårdat skick har vi rätt att debitera extra enligt gällande prislista. Givetvis kontaktar vi dig som kund innan vi i ett sådant läge fortsätter med uppdraget.

Städning – tider

Vi städar varje dag, året om och på alla tider. Om vi utför både er flytt och er städning försöker vi anpassa tiderna efter detta. Detta innebär att vi städar under dagtid, kvällar, helger och storhelger.

Önskar du att vi ska städa en helg eller under en storhelg tillkommer ett helgpåslag.

Kontakta oss om flyttstädning

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss när som helst

Scroll to Top